دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

گروه سلامت: رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی وزارت بهداشت گفت: براساس آخرین آمار، تاکنون بیماری وبا در کشور ۹۴ مبتلا و ۴ قربانی داشته است اما نیمی از مبتلایان به این بیماری در استان تهران بوده‌اند.

دکتر محسن زهرایی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌طور مستمر آمار افراد مبتلا به بیماری وبا را به ستاد وزارت بهداشت اعلام می‌کنند و این آمار به‌صورت روزانه بررسی می‌شود، افزود: بررسی آمارها نشان می‌دهد که افزایش موارد ابتلا به بیماری وبا شدید نیست و در هیچ جای کشور گزارشی از ابتلای ناگهانی یک جمع مثلاً ۳۰ یا ۴۰ نفره به این بیماری را نداشتیم.

در همین راستا دکتر علیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با اشاره به اینکه مردم به اسم بیماری وبا حساسیت دارند، گفت: نباید با بزرگ‌نمایی بی‌مورد مردم را وحشت‌زده کرد؛ چرا که این بیماری در کشور تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه در تابستان احتمال ابتلا به اسهال و استفراغ در همه افراد به‌دلیل وجود ویروس وبا و سایر ویروس‌ها بالا می‌رود، افزود: امسال نیز همانند سال‌های دیگر با آموزش نکات بهداشتی و رعایت بهداشت، شست‌وشوی دست با آب و صابون و ضدعفونی کامل سبزیجات یا پختن آنها می‌توان با ویروس وبا به آسانی مقابله کرد.

کد خبر 61589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز